Wycieczka do Sandomierza

Dnia 28 maja 2019 roku, we wtorek, wybraliśmy się na wycieczkę do Sandomierza. Naszymi opiekunami były: wychowawczyni pani Dorota Pasek oraz nauczycielka geografii pani Beata Rokicka.
W pierwszej kolejności przewodniczka zaprowadziła nas do Bramy Opatowskiej, która była nie tylko punktem obronnym, ale również prowadziła do miasta otoczonego murami. Aby wspiąć się na sam szczyt twierdzy, trzeba było pokonać mnóstwo krętych schodów. Na wieży widokowej mogliśmy podziwiać architekturę zabytkowych budowli Sandomierza i przepiękne krajobrazy.
Po zwiedzeniu bramy udaliśmy się w kierunku Zbrojowni. Czekał tam na nas pan w stroju rycerskim, który z wielka pasją i zaangażowaniem opowiadał o dawnych dziejach miasta. Oprócz słuchania historii 0 powstaniu pięknego Sandomierza mogliśmy zobaczyć broń, narzędzia tortur oraz przymierzyć dawne stroje rycerskie.
Kolejnym punktem programu wycieczki było zwiedzanie muzeum ,,Dom Ojca Długosza’’. W tym miejscu mogliśmy podziwiać wiele eksponatów, na przykład figury wykonane z wosku lub z drewna. Znajdowało się tam również wiele obrazów oraz arrasy. Widzieliśmy także różnego rodzaju pamiątki, między innymi: rękawiczki Królowej Jadwigi, „stopy” słonia oraz malutką książeczkę autorstwa Adama Mickiewicza .,,Bajki powiastki’’.
Po krótkim odpoczynku i zjedzeniu burgerów udaliśmy się w kierunku muzeum ,,Świat Ojca Mateusza’’, w którym można było oglądać figury woskowe aktorów oraz pomieszczenia wyglądające jak w filmie. W tym wnętrzu poczuliśmy atmosferę serialu.
W następnej kolejności spacerowaliśmy Wąwozem Królowej Jadwigi. Była to dolina ze stromymi zboczami oraz wąskim, ale płaskim podłożem.
Ostatnią atrakcją wycieczki do Sandomierza było safari- bizon w Kurozwękach, które mijaliśmy w drodze powrotnej. Tam, na dużej przestrzeni, żyją ogromne zwierzęta, jakimi są bizony. Spotkanie ich w niewielkiej odległości było dla nas ekscytującym przeżyciem. Na miejscu widzieliśmy również strusia, lamę oraz kucyka.
Potem udaliśmy się na pizzę do miejscowej restauracji.
Uważam, że ta wycieczka była bardzo interesująca i pełna atrakcji. Bardzo nam się podobało i z niecierpliwością czekamy na następną.